måndag 5 oktober 2009

SAMTAL

Hemma igen!

Skriva om bröllopet ska jag göra imorn. Och förhoppningsvis finns de då även bilder att lägga upp här. Bilderna förstärker, tror jag, texten. De är så jäkla vackert på sina håll i de där landet att ord inte räcker till. Därav vill jag ha med bilder..

Hur som helst.
Samtal.
En lördagmorgon för ett par veckor fick jag ett samtal. Det va (jävligt) tidigt, jag va yrvaken och jag trodde inte riktigt mina ögon när jag såg vem de var som ringde. Eftersom jag inte pratat med personen på över ett år vart jag väldigt förvånad. Skickade ett sms och kollade läget, undrade om allt var okej och om personen bara ringt av misstag eller faktiskt ville något, men fick aldrig någe svar.
I fredags ringde det igen.. och denna gång fick jag ett meddelande på telefonsvararen.
Trots min förvåning första gången de ringde, blev jag väldigt väldigt glad, men också orolig. När de nu ringde i fredags blev jag än en gång väldigt förvåntad (speciellt eftersom jag aldrig fick nå svar på smset jag skickade), men även denna gång väldigt glad.. och faktiskt inte lika orolig.
Lyssnade inte på meddlandet förrens nu ikväll när jag kom hem.. och när jag väl gjorde det så spred sej ett stort leende i ansiktet på mej.
Nog för att personen inte är och aldrig varit någon nära vän till mej, men han är trots allt en utav de (f.d.) kollegor jag trivts absolut bäst ihop med, och gillat (och gillar) mest utav dem alla (oavsett vad som hänt/inte hänt)!
Imorn ska jag minsann ringa upp honom och hoppas att få det bekräftat att min oro varit helt obefogad.

Skönt att vara hemma förresten, eller ja - "hemma", igen också. Saknat vissa nattliga samtalen på msn lite..

Inga kommentarer: