torsdag 8 oktober 2009

LUGN

Jag känner ett (tramsigt) lugn sprida sej i kroppen. Hjärnan gick på högvarv här tidigare idag, verkligen! Varför hetsar jag upp mej så över saker ibland? Jo, jag avskyr ovisshet och jag avskyr att inte ha kontroll. Åtminstone när de kommer till ett känslomässigt plan. Så fort känslan av (någorlunda) kontroll kommer tillbaka så kommer även känslan av lugnet i släptåg.
Skönt. Otroligt skönt!
Och hur blåögd, naiv och puckad jag än må vara emellanåt, så har jag faktiskt besvarat ett par av mina egna frågor ikväll. Haha. Bra jobbat Johanna!
Ibland kan man med all rätt (hmm, motvilligt dock) få anklaga mej för att inte riktigt vara den vassaste kniven i lådan alltså!

Men hey, jag är inte mer än människa, och lite uppmärksamhet har väl aldrig skadat..

Nu ska jag sova, imorn ska jag träffa mina favoriter igen. Som jag längtat! Men innan dess ska jag shoppa Martiniglas!

;)

4 kommentarer:

Oskar sa...

Jisses vad du skriver luddigt vännen. Är du full? :)

Hanni sa...

Va? Jag förstår ingenting? De är ju helt glasklart va jag pratar om!? ;)

Frida sa...

Va vad det jag sa ;)

Hanni sa...

Nåja, gör inte en höna av en fjäder nu va Frida! ;)