måndag 12 oktober 2009

EN HELG

Vet inte om de hade blitt så mycke skrivet här, även om jag hade haft internet i helgen. Men nu så!

Helgen började kanon, må jag säga. En AW med min fina I slutade med att en riktigt(!) salongsberusad (haha) Johanna kom hemtraskandes vid halv 3 tiden(?). Ett antal öl senare alltså.. jisses! Men de vart en riktigt skoj kväll. Länge sen bara jag och I va på Rockbaren. Har ju vart succé förr.. och så även denna gång! He he.

Vakande med ett ryck på lördag morgon med känslan av att jag hade försovit mej (igen). Men icke! Klockan hade inte ens ringt så jag kunde ha en lugn och stressfri morgon innan jag begav mej iväg till jobbet, pigg och glad!
De fanns en liten tanke om att åka iväg och dricka mera öl och titta på fotbollen på lördagkvällen. Men de planerna hånskrattade jag mest åt när jag kom hem från jobbet och satte mej i soffan. Sååå jäkla trött! Haha. Satt och stirrade rakt fram och kopplade knapt ens vad jag tittade på. (Så intresserad är jag av landslagsfotboll, hehe. Heja Bajen!).

Nåja, även söndagen tillbringades på jobbet en stund. Lika skoj som vanligt!

Idag fick jag ett litet (cp)ryck. Började morgonen med att gå iväg och handla städprylar. Nu är alla fönster putsade (härligt!), ugnen är ren igen (typ), avloppen i badrummet är rensade (karlgöra, men vafan. Kan själv!) och de är dammat överallt. Så jäkla gött!
Imorn ska jag fixa klart resten och sen shoppa nya fina krukväxter. Me like!
Behövdes en liten förvandling här "hemma" kände jag, me tanke på senaste tidens hemlängtan (eller snarare saknad av MIN lägenhet!).

Hmm, jobbig känsla..

Inga kommentarer: