måndag 19 oktober 2009

DEBATTARTIKEL

Jag blir lite rädd när jag läser denna debattartikel, skriven av SDs partiledare Jimmie Åkesson.
Jag blir ännu mer rädd när jag tänker på att folk faktiskt sitter och nickar instämmande när de läser detta.
Och de ger mej kalla kårar när jag vet att de finns flera personer i min bekantskapskrets som faktiskt la sin röst på detta parti i de senaste riksdagsvalet.
Jag struntar fullständigt i huruvida man står för allting som SD står för eller inte. Men att rösta på ett parti med dessa värderingar är över mitt förstånd.

"Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år." - Jimmie Åkesson ang. ”Muslimerna är vårt största utländska hot”.

Största hot sedan andra världskriget?


2 kommentarer:

Stefan N sa...

Tur att vissa av oss, som var så naiva i tonåren, insett hur sjukt detta parti och dessa åsikter faktiskt är.

Grym blogg föresten, borde läsa den oftare :)

Hanni sa...

Att fela är mänskligt, Stefan! Och att erkänna de är stort! ;)

Tack, va glad jag blir! Kan jag kanske somna på lite bättre humör idag.. ;)