tisdag 20 oktober 2009

KOMPLIMANG

Lång dag, seg dag, rolig dag.. men aj, aj, aj mina stackars fötter!
De märktes klart och tydligt att nånting va på gång när jag kom till jobbet i morse. De fixades och donades och städades och putsades. Vi skulle ju få finbesök idag.. finbesök i klass med Ingvar Kamprad vs. IKEA.
Grundaren
skulle komma på besök! Spännade såklart.. och givetvis skulle både personal och butik(er) vara tiptop - deluxe!
Besöket var breäknat till kl 10.. men blev uppskjutet till efter lunch.. som sedan resulterade i ett helt uteslutet besök. Gah! Antiklimax (och detta pga. av en hiss som inte är färdig. Pfft)!
Men men, bättre lycka nästa gång (när hissen är klar).

Inget av detta hade ju med rubriken till inlägget att göra. De kommer jag till nu.
Komplimanger är alltid skoj.. vissa lättare andra att ta än andra.
Idag va säkert 5e gången på kort tid som jag fick en komplimang (från en främling) gällande mina.. ögonbryn.
Haha.
"Du är makeup-artist va?"
Haha.

Fick förresten personligt finbesök på jobbet idag.
Eh. Förvånad? Ja.
Eh. Smickrad? Hmm.
Eh. Obekväm? En del.

3 kommentarer:

Frida sa...

Oj, vem??? Nyfiken nu juh!

Hanni sa...

Trodde du skulle koppla me länken där ju. :P
Men lördag... stum...

Frida sa...

Haha, att du länkade missade jag ju helt! Nu är jag med igen, tack för det ;)