måndag 20 juli 2009

NERVER

Eftersom jag numera bor 55 mil från Söderstadion, dvs Hammarbys fotbollsarena, (plus de faktum att jag är student) blir de inte många fotbollsmatcher på plats nu för tiden. Trots detta följer jag givetvis mitt kära Bajen så gott de går.
De svänger om Bajen, har man ju bårde hört och fått uppleva..
Och ibland kan jag ju villigt erkänna att de är rätt skönt att inte ha varit på plats och beskådat de matcher som spelats, vem vill frivilligt vara ett nervvrak?
Som t.ex. matchen i torsdags mot BK Arsle. Usch. Inget skoj, verkligen inte. Fick ett litet hjärtstillestånd när jag såg resultatet. Humöret va inte riktigt på topp den kvällen sen..
Men, som Bajare är man rätt härdad.
En liten tröst efter torsdagens match var det dock att läsa matchreferatetSvenskafans.com.

"...Efter bara fem minuter uppstod en situation som såg ut att vara identisk med hur 1-0 målet mot Trelleborg gick till, d v s Castro Tello avancerade in i planen framför boxen och släppte till Simon Helg på vänsterkanten. Men hans inlägg gick inte som senast på en touch in i boxen utan snett bakåt till en framstormande Dahl. Denne testade skott men det gick dessvärre över. I den perfekta världen så sitter det skottet och Bajen tar ledningen direkt. Men tyvärr är inte den här världen perfekt – för hur skulle man då kunna förklara att AIK och DIF finns?"

Provocerande? Givetvis, men fan så underbart!

Ikväll är de dags för del ett i dubbelmötet mot ÖIS, och med tanke på hur tabellen ser ut inför dagens match, så är de ju svårt att inte räkna med tre pinnar.
Men å andra sidan ska man aldrig ta någonting för givet. (De har man ju surt fått erfara nån gång eller två.. )

2 kommentarer:

malin sa...

Jag såg matchen mot Häcken. Fan de va tråkigt!!! :S

Hanni sa...

De räknas inte, du tycker ju all fotboll är tråkig? :P