måndag 6 juli 2009

ALLTSÅ, VAFAN!?

Nu börjar jag nästan bli orolig här. Va är de för sjukheter jag drömmer om egentligen? Vart fan kommer allt ifrån? Nästan så de börjar bli intressant att läsa om hur de här med drömmar fungerar.. eller? Kanske skulle bli som ett jäkla slag i magen att läsa? Haha, fyfan.
Brukar komma ihåg vad jag drömmer precis när jag vaknar, men sen glömma bort allting väldigt snabbt. Men nu ska jag minsann skriva ner alltsammans medans jag kommer ihåg..

I natt har jag iaf..
..vart världens sämsta ex's älskarinna. (Minns inte mycket mer..)
..vart världens bästa ex's älskarinna. Och blev riktigt ledsen när han tillslut avslutade vår relation för hans flickväns skull.. (Minns inte mycket mer..)
..vart på festival (en stor jävla festival) i Mälarhöjden, precis där jag gick på dagis när jag va liten.
..på denna festival gjorde jag tre (henna-)tatueringar, gjorda av en fantastiskt söt lammkötts-gammal nybörjar-tatuerare. Tatueringarna blev en ful på vänster underarm me texten "tattoo" i svart med gula bubblor som bakgrund. (Hmm?). En miniliten, lite scarification-inspirerad med raka tunna streck i rött, med texten "Katten Sune" på vänster överarm. Jag bad tatueraren att skriva Sune och göra en stjärna på undersidan av handleden, men så vart de detta istället.. mycket nöjd vart jag dessutom, wtf? (Dessutom jag trodde de va riktiga tatueringar, och fick inte reda på de förns efterråt att de va henna! Haha.) De andra två tatueringarna kommer jag inte ihåg va de var för något, mer än att de satt på höger arm och den ena täckte i princip hela överarmen.
..på denna festival hade jag flera av mina vänner med mej, bl.a. Ö. Han och jag tog en cykeltur ner till festivalområdet en morgon, sen tappade vi bort varandra, och jag var tvungen att parkera bilen med A och V istället. Vi gick runt länge och letade men hittade ingen parkering, träffade på massa skoj folk under tiden vi letade dock, men tillslut tappade jag bort dem. Det var skog runt omkring oss där vi letat parkering, och när jag kom ut ur skogen stod jag precis vid green på en golfbana. Ett hål som va kombinerat med driving-range. (Hmm?). Hittade en massa golfbollar i skogen, men mer än hälften av dem var ju "rangebollar". Eftersom jag inte såg skillnad på de riktiga och rangebollarna plockade jag bara upp de bollar som var rosa, och så hittade jag en lila. Dessa skulle jag ge till mamma. (Så snällt?). Och när jag tagit alla rosa golfbollar gick jag tillbaka mot festivalområdet för att möta mamma och min gudfar. Eftersom min gudfar bodde så nära festivalområdet så ville jag gå hem till honom och kissa, för att slippa festival-sunket. Vi gick dit alla tre, för mamma(!!) skulle följa med tillbaka till festivalen sen. På vägen hem till gudfar köpte vi semlor med rosa grädde. (Alltså..?). Jag var så kissnödig när jag kom hem till gudfar att jag glömde fälla upp toalocket och svor för mej själv när de blev blött på golvet. Fan! När stod i hallen och skulle gå igen upptäckte jag en gammal tant i ett fönster på andra sidan gården som satt och stirrade på oss. Mamma förklarade att tanten var sjuk och fått någon slags "frysnings-sjukdom" (haha) för ett par år sedan när hon sett en man gå och "fitta" (nej, inte olla!) saker i min gudfars lägenhet. Hon hade blitt så rädd att hon frös till, och suttit så sen dess..

Sen vaknade jag, GODMORGON!
Någon annan som drömt sjuka grejer i natt eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Mycket rosa var det, vad kan det betyda mån tro? Drömmar är knepiga och vad jag drömmer för tokigheter ibland vet du ju redan. Men nu är det (tack och lov) länge sedan, även om just själva drömmen är trevlig ;)
/Frida

Hanni sa...

Och jag som avskyr rosa.. :(

Hehe, visst kan drömmarna vara trevliga ibland. Älskarinna-delen i natt va inte helt fel.. hö hö!