onsdag 15 juli 2009

EPIDEMI

Jaha, så va man körd då. Trots allt. Svininfluensa. Hoppsan Kerstin!
Haft en enormt tråkig, men samtidigt underhållande (tack vare L) dag på jobbet. Så förbannat lite att göra just nu. Me tanke på butikens ovissa framtid blir de inga leveranser just nu, och de gör dagarna väldigt enformiga och långtråkiga. Men, som tur är har jag supergoa L som roar mej. Och M. Haha.
Telefonsamtalen mellan butikerna brukar bli ett antal per dag.

När jag kom till jobbet i förmiddags möttes jag av en hysterisk chef.
L: Nu kommer vi få svininfluensan. Vet du om att de stod i tidningen igår? En av Gothia Cup-ungarna sitter inspärrad nu. Jag måste gå och handla desinfektionsmedel!
(Ett par minuter kom hon tillbaka med en halvliterspump..)
L: Den här lär väl va slut imorn, me min noja..

Lite senare på dagen..

Telefoner ringer och jag svarar. I luren hör jag en hysterisk M.
M: Jag har fått grissjukan! Alltså, nu har de där jävla ungarna vart här inne igen. De är fan här hela tiden. Och nu kliar de på halsen. De kliar som fan!

Ännu lite senare..


Telefonen ringer igen, och jag svarar igen.
M: Nu nyste jag precis. Och nu kliar de på armen också..

Som sagt, grissjukan är här. Imorn kommer vi att nöffa till alla kunder.


Och ja, de är fortfarande synd om mej..

Inga kommentarer: