onsdag 24 juni 2009

UTVECKLING AV TRÄSK

Jaha, se där ja.
När jag upptäckte de här med att kunna prata med andra människor över internet, så var jag 12 år. (Minns de mycket väl , eftersom jag tyckte de lät mycke coolare att säga att jag var 13. Tonåring. Woooow!) På den tiden hittade vi nya bekantskaper genom Aftonbladets Press-chat. Så jävla coolt. Man bestämde en tid med personen, en chat-dejt, för nästa gång man skulle logga in och snacka med varandra igen. För de här med bredband, eller fast uppkoppling, va de ju inte tal om på den gamla goda tiden.
Och inte va de populärt att uppta telefonlinjen för resten av familjen en hel kväll, eller för att inte tala om de skyhöga telefonräkningar som nu helt plötsligt blivit ett ständigt återkommande orosmoment.
Nåja, efter ett tag upptäckte jag de här med mIRC. Fantastiskt coolt! Slippa uppdatera websidor och sånt. Så började jag använda ICQ (finns det folk som använder de fortfarande, på riktigt?). Jag höll mej fast vid ICQ väldigt länge och envisades med att detta med MSN va ju bara skräp. Tillslut var jag dock fast i MSN-träsket också.
Och sen började nån prata gott om de här med Facebook. Hallå, lät ju som vilken annan community som helst? Näe näe, inget för mej. Men.. tillslut var jag fast i FB-träsket också, såklart. (Under dessa år har ju självklart communitys som Lunarstorm, Skunk, Helgon och Porrigt använts f l i t i g t! Haha, vilka minnen!)
Det jag vill komma till (tänk att det alltid ska ta sån tid att i skrift komma fram till meningen med mina blogg-inlägg) är att jag under senaste veckan/veckorna upptäckt det senaste. Träffa nytt folk via kommentarsfälten i sina bloggar. Verkar ju skittramsigt!
Men, jag har en blogg (nähä!?) så de skulle inte förvåna mej om jag snart är fast i bloggkommentar-träsket också..
Nån som vågar sätta emot?

Inga kommentarer: