måndag 15 juni 2009

FUNDERINGAR OM BLOGGAR

Jag har visst blivit lite av ett blogg-freak de senaste veckorna. Hittar blogg efter bloggg efter blogg efter blogg, och den ene mer meningslös än den andre. Men likt förbannat fastnar de och jag fortsätter att läsa. Märkligt beteende egentligen. Jag läser allt från B-kändisars skrivande om häftiga kändisfester på Stureplan, till blonda småtjejers "dagens outfits"-bloggar eller creepy karlar som bland annat tävlar ut sex till sina läsare (givetvis med honom själv). Snacka om ännu mer märkligt beteende.
Samtidigt som jag själv läser (varför läser jag egentligen?) så förundras jag över va de är för puckon som faktiskt är intresserade av att läsa denna smörja? Dubbelmoral deluxe, jag vet.
Och att folk faktiskt kan få/får pengar för att driva dessa bloggar, helt otroligt!

Nåväl, klart de är skoj om folk uppskattar det man skriver och blir såpass intresserade att de fortsätter läsa. Jag själv är inget undantag. Jag blir självklart också glad när folk faktiskt återkommer och fortsätter att läsa, men samtidigt förundras jag över vad som kan vara så intressant med den smörja jag skriver?
Hmm.

Inga kommentarer: