onsdag 24 juni 2009

GUDAGÅVAN

Haha, världen är bra fin ibland alltså.
Sedan ett par år(?) tillbaka har jag inte varit hos frisören en enda gång, utan har istället klippt mej hemma hos en vän, som förövrigt är en skitduktig frisörska! Hade tänkt mej att försöka styra upp ett litet besök hos henne här nu i början av sommaren, men eftersom de inte blitt nå Sthlms-besök så har de inte riktigt gått.
Därför bestämde jag mej för att gå till frisören häromdan. På väg in till stan går jag förbi en frisörskola där de har elevklippningar för 100:-. Finfint, tänkte jag som student. Klippa topparna och justera luggen lite borde de väl fan klara av!? Sagt och gjort, gick dit och bokade tid och igår var det dax. (Till saken hör att J i förrgår kväll berättade en lite märklig historia hon hört om detta ställe, vilket tydde på att de inte riktigt va "så duktiga". Men hey, är de en skola är de ju en skola?)
Nåja, gick hur som helst dit och eftersom jag va lite tidig fick jag sitta ner och vänta.
Jag granskade alla eleverna i tur och ordning och började rent fördomsfullt utesluta vilka jag absolut inte ville skulle klippa mej. Merparten av eleverna va superblonderade tjejer, i åldern typ 17-35, men där fanns även ett par killar. Arbetsskadad som man är tyckte jag genast att de flesta av dessa elever va jävligt trista och inte ens verkade vänliga mot sina kunder, de verkade rent av rätt ointresserade av vad de sysslade med. Hallå!? Serviceminded!?
Efter att ha suttit där i 10 minuter och väntat och studerat kände jag tillslut nästan för att gå därifrån. Men då, helt plötsligt, från ingenstans, dök han upp - den lilla gudagåvan! Svart hår, svart keps, ring i näsan, töjda hål i båda örsnibbarna, svart linne, svarta Dickies-shorts och skateskor. HA!
- Då ska vi se, J...?
- Yes, de är jag de!
Höhö! Knappast urtypen för hur jag skulle förklarat en typiskt manlig frisör..
Hade något fint att titta på när jag blev klippt iaf. Mycke trevligt!

Nu ska här städas och tvättas. Imorn får jag finbesök!

Inga kommentarer: