torsdag 4 juni 2009

TENTA OCH JOBB

5 timmar (in)effektivt pluggande. De får väl ändå räcka va?
Tänk att de är så skoj att plugga, men när de kommer till tentor så bara tvärnitar motivationen och lägger krokben för mej så att ingenting vettigt blir gjort. Haha, som bortblåst är den!

Hur som helst är jag väldigt glad.. jag trivs och mår bra ju! Allt är inte som jag önskar de vore riktigt men jag håller humöret uppe trots allt. Snart sommarlov juh! Ska bli så skönt att då slappa.. ännu mer.
Fick faktiskt ett väldigt oväntat sms häromdagen som gjorde mej på rätt bra humör också. Skoj att bli överraskad!


Hur som helst, även fast jag är glad och på bra humör är jag så trött på dessa negativa människor, eller snarare människor som hela tiden måste påpeka nackdelarna med allt. Fokusera på de positiva och sluta gnäll - eller gör något åt saken!?
Detta blev ännu mer påtagligt efter en liten skoluppgift jag gjorde häromdagen som handlade om positiva människor. Mitt konstaterande var att jag inte själv gillar att umgås med negativa människor utan dras till dem som är som jag - positiva, typ min finfina M! (Kan ju verka märkligt me tanke på hur mycke jag gnäller här kanske? Haha, men jag är faktiskt glad och positiv!)


Dax för sista tentan imorn iaf, och nästa vecka är första året (och därmed halva utbildnignen) avklarad!

Efter tentan är avklarad (förhoppningsvis!) imorn är de dax att jobba lite på J&J igen, va ett tag sen sist nu. De ska bli skoj. Ta ett litet snack me hobby-psykologen goa S som mer än gärna lyssnar på alla mina.. problem!

Inga kommentarer: