måndag 1 juni 2009

NIO MÅNADER

I nio månader har jag nu utan större bekymmer klarat av att vara student - och vad det innebär ekonomiskt. Jag tycker själv att jag klarat omställningen rätt fint och tycker inte heller att jag gått miste om allt för mycket pga bristen på pengar. Visst har de vart trist att inte kunna släppa tanken på pengar emellanåt, som det gick att göra för ett år sedan, men jag har inte gnällt allt för mycket (hoppas jag?).
Nu har dock första riktiga bakslaget ekonomiskt kommit. Nånting som jag verkligen verkligen sett fram emot måste förmodligen ställas in, just pga bristen på pengar och de känns riktigt trist! De gör mej dessutom både ledsen och besviken och det dåliga samvetet kommer sakta men säkert krypandes.. men jag kan inte trolla fram pengar. Tyvärr! Än så länge är inte hoppet helt ute, men de ser riktigt mörkt ut..

Bortsett från de ekonomiska bekymret jag har just nu så har jag lagt en supertrevlig helg bakom mej. Ett efterlängtat besök i Sthlm - och framförallt Skrattstock - tillsammans med 3 supergoa tjejer är avklarat. Och i kombination med underbart soligt väder och att få träffa gamla nära och kära vänner och bekanta kunde jag inte önskat mycket mer av denna helg!

Jo, en sak.. men det försöker jag förtränga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kasta inte bort dina tankar på folk som uppenbarligen inte var värda det! *kram*
/LL