onsdag 4 november 2009

UTVECKLINGSSAMTAL OCH FRAMTID

Haft utvecklingssamtal med min huvudlärare i skolan idag. Har visserligen funderat lite redan tidigare, men de vart ännu tydligare idag när vi satt och pratade framtid. Hörde mej själv säga "Nyhetens behag med Göteborg har väl lagt sej lite, och jag vet inte alls om jag blir kvar i Göteborg när skolan är slut!" till min lärare. Han blev rätt förvånad, med tanke på hur mycke jag sagt att jag gillar stan tidigare, och att jag vart så bombsäker på att jag ska stanna.
Därmed inte sagt att jag kommer att flytta tillbaka till älskade Stockholm. De känns verkligen lite som om jag är öppen för förslag.
Hittar jag ett perfekt jobb i Oslo. Varför inte?
Nån som vill dra me mej utomlands för att "plugga" språk eller tag. Yay, roligt?
Hittar jag någon ny utbildning i Stockholm. Ptja?
Köpenhamn. De är väl en trevlig stad?
London. Engelska. Yes! Skulle väl inte va helt fel?
Vårt att se mej själv flytta till en mindre stad än Göteborg, men vafan. Mycke kan hända på drygt ett halvår ju. Och finns det nånting i en mindre stad som lockar tillräkligt är jag inte alls omöjlig.

Spännande detta ju!
Undra vart fasen jag håller hus och vad jag gör om ett år? Jag har verkligen ingen, INGEN, aning.

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag röstar för STOCKHOLM! =)

Hanni sa...

Aww, tack sötnos! Ska lägga de på minnet.. ;)

Lena sa...

Bra där, duktig flicka! :)