måndag 30 november 2009

FINGERSÄTTNING

Haha, okej. Mongo!

FYI: Här sitter jag och ska plugga lite inför min kommande tenta. Tänkte sammanfatta allting jag ska kunna och sedan läsa på efter det jag skrivit. Så när jag sitter här och skriver.. så noterar jag min fingersättning.
Haha
.
Med vänster hand använder jag enbart pekfingret. Och nån enstaka gång använder jag långfingret, men endast i nödfall typ. Haha.
Och på höger hand använder jag både pekringer, långfinger och ringfinger.. och ibland även lillfingret.
Nu kan jag dock inte skriva alls känns de som, när jag försöker fokusera på vilka fingrar jag egentligen använder.

Vet inte om jag alltid skrivit såhär.. men nån klockren fingeruppsättning är de förstås inte.. Undra om de skulle gå att vänja sej av vid ett 15 år gammalt beteende och börja med den riktiga, rätta, fingersättningen? Hmm..



(Fick tentaresultatet idag förresten, VG! Duktiga jag!)

3 kommentarer:

Frida sa...

Haha, var tvungen att kolla vilka fringrar jag använder. Väster va det pek- och långfingret, höger pek-, lång- och ringfingret. Onödigt vetandet typ...

Ivana sa...

Jag vågar inte ens tänka på hur jag använder mina fingrar när jag skriver. Men fort går det och det är ju det enda som räknas! :)

Hanni sa...

Frida. Typ som jag då! :P

Ivana. Haha, håller helt med dej! Fort ska de gå! ;)