torsdag 12 november 2009

1+1=FYLLA!

Har spekulerat en hel del i de här med varför jag blev så förbannat full på Halloween. Visst kan de hända jag blir riktigt salongsberusad (och lite till), men full va länge sen jag var sist!
Dock har jag förmodligen kommit på förklaringen här nu då..
1. Hade ingen aning om att Cointreau är så starkt.
2. Tog ett tag innan jag insåg att 2 dl vodka + 2 dl Cointreau faktiskt är 40 cl sprit.
3. Kollade precis hur mycke Tranbärsjuice de fanns kvar i förpackningen. Lite drygt 50 cl. Uppenbarligen.

Nästan 50/50 drinkar alltså. Inte undra på att de va starkt. Och inte undra på att jag blev full.

lördag blir de bowling och öl.. och mera Cosmopolitan. Inte lika starka denna gång dock..

2 kommentarer:

Ludde sa...

Neeej, hur kan man byta Sthlm mot göteborg:O förstår inte..:P

Hanni sa...

Hehe, mycke man inte förstår här i livet. Men jag är mycke nöjd med mitt beslut faktiskt.. ångrar de inte en sekund! :)