söndag 2 november 2008

RETURN

Underbara underbara Stockholm. Men också underbara underbara Göteborg. Lite kluven här..
Hur som helst har helgen vart kanon!
Den känslan och klumpen jag hade i magen sist jag åkte till storstan kände jag inte röken av denna gång. Så jäkla skönt! Nu var de bara kul, härligt och roligt att komma hem/"hem" igen. Och så jäkla mysigt å träffa alla människor! Konsert, Årsta, flytt, middag, utgång, fika och tårtkalas. Vart inte många minuter över till att sitta ner å göra ingenting, men de gjorde absolut inget. Tillslut hann jag med allting jag ville hinna med så jag är galet nöjd!

Skulle egentligen kunna skriva en hel uppsats om diskussionen som ägde rum i lördags natt.. Att säga hur en annan människa bör bete sej och behandla sina relationer är så larvigt enkelt. Men att själv agera på samma sätt som man rekomenderar andra att göra, de är fan inte lika enkelt.
Visst är de härligt med spänning. Oh yes! Men är de verkligen viktigare än allt annat? Jag älskar människan över allt annat, men jag tycker samtidigt att h*n är en idiot som tvekar och funderar. Jag har bara mina egna relationer (och "relationer") att referera till och när jag tagit ett steg tillbaka och me nån slags distans kan fundera över va som hänt tycker jag beteendet är patetiskt och sorgligt. Jag vill inte att h*n ska hamna i samma situation, och jag vill framför allt inte att h*n kastar bort nånting som är så jäkla bra, enbart för tillfällig(?) brist på spänning?

Same old, same old.. nu vart de sådär kryptiskt igen.
Skönt att skriva av sej dock, skönt att vara hemma och galet skönt att mitt "spännande" 30-åriga (känslomässigt efterblivna) spöke försvunnit, nu när de dykt upp nya..

1 kommentar:

m|in sa...

Det var underbart att ha dej hemma på besök!! Det var precis som vanligt liksom. När du är här e de som om att du aldrig har vart borta! Längtar tills vi ses igen!! PUSS!