torsdag 6 november 2008

BIT FÖR BIT

Haha, jag förfaller på min praktik. Jobbmoralen är som bortblåst och musik som jag innan veckan började aldrig skulle valt att lyssna på självmant är nu musik som jag själv går och trallar och nynnar på. Jisses!
Eller ja, jobbmoralen är inte alls som bortblåst - jag vill ju faktiskt - den har dock smugit och gömt sej lite, lite sådär tillfälligt bara. Eftersom de är så galet lite att göra och vi emellanåt är 4 personer (dvs typ 3 för mycket) som är i butiken så blir de lätt att man klättrar på varandra och står och snackar en hel del skit. Idag har jag ägnat en stor del av dagen åt att berätta för gulliga S om två karlar(?) som befunnit sej mer och/eller mindre i mitt liv på senare tid. Hennes reaktion blev en blandning av förvåning, ilska och förskräckelse typ. (Jag kanske skulle bli en bra sagoberättare?)
Hur som helst. Jag lär mej en hel del, men än så länge inte så mycke mer än de jag kunde redan innan efter 7 (!!) år på ICA. Förutom då att jag inte är vidare van med att slå in paket på beställning och komma med personliga åsikter om hurvida saker och ting passar kunderna. Nog för att de va mycke överdriven service på mitt gamla jobb, men under mina 7 år har nog inge bett mej slå in ett paket mjölk iaf.
Nåja, jag ska nog ta och stå ut 4 veckor till. Lite nytt har jag väl lärt mej iaf, och mer hoppas jag att det blir!

Här är 3 av de låtar som håller på att bryta ner mej..

http://www.youtube.com/watch?v=7HMKImKWLfA

http://www.youtube.com/watch?v=68lyjGNXLlU

http://www.youtube.com/watch?v=BVTyLqkez6A

Ingen direkt typisk Johanna-musik va?
Haha!

2 kommentarer:

m|in sa...

hahaha, har inte lyssnat på låtarna, men kollat in artisterna.. Hanni va ere som händer?!

Hanni sa...

Haha, jadu! Va är de som händer?
Sagt åt dem att jag ska bränna lite skriver å sakta men säkert smussla in rocken istället. Får se hur jag lyckats me de efter dessa 5 veckor är slut! :P