torsdag 13 november 2008

LIVSFARLIGA JAG

Herregud! Jag är uppenbarligen en vandrande säkerhetsrisk för mej själv. Jag saknar Stockholm. Jag saknar Årsta. Jag saknar min lägenhet. Men jag saknar framförallt min spis! Jag saknar min moderna spis med spishäll istället för dessa gamla fula keramikplattorna. Hur gammal var man när man på ren rutin började stänga av spisplattan efter man använt den? Förslagsvis när man började laga mat själv och använda spisen då.. men iaf. Oavsett ålder så va de ju klart länge sen iaf.. och sånt sitter ju bara i ryggmärgen numera, sånt görs automatiskt utan att man tänker på det. Men icke för mej - tydligen!
Tyckte precis de luktade bränt här.. och jag hade självklart glömt att stänga av plattan - igen! IGEN! De är säkert 10e gången sen jag flyttade hit och jag hade fan aldrig glömt de förr!
Jag saknar min gamla spis, där plattorna iaf lyste rött så länge de va varma liksom, så fick automatiken i ryggmärgen lite hjälp på traven. Haha. Men inte nu inte..
Jisses. Kanske skulle sätta upp en post-it på spisfläkten.. "Glöm inte plattan din dumme fan!"

2 kommentarer:

m|in sa...

ELler så installerar du en timer, så att spisen bara kan va på i max 30 minuter. Å den måste man sätta på INNAN man börjar använda spisen :) Sån hade de på gamla jobbet, mkt bra grej, något för dej!

Hanni sa...

hahah. Ska man behöva börja me sånna alzeimers-prylar vid 24års ålder?
Sorligt :P (men kanske nödvändligt för en guldfisk som mej då!)