söndag 23 november 2008

ÅNGEST OCH STOLTHET

Nu har mitt skräll-besök åkt tillbaka till huvudstaden igen. Har vart riktigt skoj att ha honom här juh, trots att jag inte hunnit va så social som jag hade tänkt att vara..

När jag kom till min praktik i fredags möttes jag av en rätt irriterad och konfunderad butikschef. Tjejen som skulle jobba hela helgen hade ringt å sjukanmält sej och min gulliga butikschef suckade och sa att hon hade sett fram emot att vara ledig hela helgen. Så va gör inte Johanna då? Jovisst erbjuder hon sej att jobba! Blidde jobb lördag.. och under lördagen frågades det även om jag kunde tänka mej att jobba idag med. Tvekade lite först, dels över mitt besök jag lämnade och dels för att jag då skulle jobba helt själv. Men vafan, man måste ju våga lite också. Så jag har jobbat idag med, helt själv, och de gick så bra så! Riktigt nöjd och stolt över mej själv!

Efter praktiken i fredags va de tänkt att de skulle styras upp lite after-work och sen utgång. Öl öl öl. Givetvis blev de öl! Först ett par timmar på Kings Head (galet trevligt ställe de där)! Och sen hem till mej för att piffa till håret lite och hälla i sej lite vin.. sen vidare ut. För ovanlighetens skull så tänkte vi att vi skulle gå till.. Rockbaren! (Haha, fyfan va tjatig jag är.. men jag trivs där. Kan inte hjälpas!)
Inte bara jag som trivdes heller. Jag tror vi hade rätt skoj allihopa som va där.. även om vi inte umgicks så mycket med varandra. Om jag kommer våga gå tillbaka dit igen vete fan dock. Hade lite lätt ångest igår när jag vaknade över mina fjortis-fasoner under fredagkvällen.. men men. Man lever bara en gång!

Nu ser jag fram emot en ny vecka på J&J och sen en härlig helg som ska spenderas i Stockholm! Längtar, längtar, längtar..

2 kommentarer:

m|in sa...

Man kan säga att Rockbaren och Kellys är lite samma sak för dej ? ;)

Hanni sa...

Skulle man väl kunna säga ja..! Saknar Kelly's dock! Och nu vetefan om jag vågar gå tillbaka till ROckbaren juh ;P