söndag 16 november 2008

VIT HELG?

Jaha. Vit helg? Tanken va ju god iaf, och de är väl tanken som räknas, eller?
Blev som sagt ingen vit helg. Men de vart en väldigt bra helg för det.. och den är ju inte slut än heller.

Fredagen blev de klart mysigare än jag räknat med.. med en massa rödvin! Jag borde kanske börja me att skratta mej lycklig över de mornar jag vaknar och inte är bakis. Mina dagar som bakis-fri kanske är räknade? Hur som helst, mysigt värre!

Lördagkvällen skulle tillägnas en 30års-fest med "Kom och drick upp vår sprit" som inbjudan. Vit helg? Johanna, kom igen! Jag klarade det fint ett par timmar iaf.. sen såg ölen alldeles för kall och god ut för att jag skulle kunna stå emot. Så även lördagkvällen blev riktigt riktigt trevlig!

Söndag. Så jäkla slapp!
Snart börjar en ny praktik-vecka. Och de känns.. både bra och dåligt. De har hunnit bli mycke snack med mina kära klasskompisar om hurvida vi är nöjda med våra praktikplatser eller inte denna veckan som varit.. Jag är nog nöjd, även om de inte riktigt blivit som jag tänkte mej att de skulle bli. Men med tanke på att jag blev erbjuden jobb så måste jag ju faktiskt vara relativt nöjd iaf, så de är jag!

Ser riktigt fram emot torsdag med. Stockholms-besök anländer till stan.. och faktiskt ett besök som jag inte för en sekund trodde skulle ske. Men så är de ju bara söndag än så länge också, jag tror på att besöket kommer hit när han öppnar dörren till min lägenhet.

De kan nog bli ytterligare en kul vecka detta.. och att kommande helg (me tanke på besöket) finns de inte på världskartan att ens tänka tanken på att helgen skulle kunna bli vit.

2 kommentarer:

Therese sa...

Jag kan lära dig hur man har en vit helg, jag har blivit expert på det! Det enda du behöver göra är att skaffa en bulle i ugnen, haha!

Puss vännen!

Hanni sa...

vettu? då tror jag nog att jag väljer att fortsätta ha mina "vita" helger.. en unge? Nejtack ;)