fredag 20 mars 2009

PRAKTIK OCH STÄDNING

Sista praktikdagen är avklarad!
Allting kanske inte riktigt började som jag hade hoppats på (dessa förväntningar alltså, haha) men de har på något sätt blivit bättre och bättre ju längre tid jag spenderat på min praktikplats. Förmodligen för jag väl börjat känna mej mer och mer hemma i butiken såklart.. men samtidigt har C verkligen vart som en räddare i nöden! Utan henne tvivlar jag på att de hade blivit några 6 veckor, minus lite tid för diverse sjukdomar och åkommor.

C tyckte jag va värd att få smita hem lite tidigare idag på min sista dag eftersom jag vart så duktig och hjälpt henne massor, och de gjorde jag mer än gärna! På vägen hem fick jag dock nån oväntad energi-kick och tog vägen förbi affären för att handla. Fredag.. sista dagen på praktiken och nu en veckas lov (typ) framför mej.. lite fredagslyx för att fira kan tänkas att de handlades då? Men icke! Istället handlade jag tvättmedel och diverse andra rengöringsprylar. Gick raka vägen hem, startade på åbäket (datorn) och satte på ljuvlig musik (Killswitch Engage) på härligt hög volym och började storstäda! STORSTÄDA!
Städningen är nu avklarad jag jag har spenderat senaste timmarna med att fixa i orning bilder jag ska ha till mitt LIA-arbete jag ska göra under mitt lov nästa vecka.. om 10 min är sista maskinen tvätt klar och när den är omhändertagen ska jag bara stupa i min svala nybäddadesäng och sova tills jag vaknar, utan väckarklocka, imorgon! Hääärligt!

Sen får jag hoppas att metrologerna skött sitt jobb och att det blir så vårigt väder som de utlovats att det ska bli imorn, för då blir de långpromenad i Slottskogen me söta K på eftermiddan! Gött!

1 kommentar:

m|in sa...

Wow Hanni! Vad duktig du är!! Puss!