söndag 1 mars 2009

LIKA SOM BÄR (NÖRDVARNING)

Haha, jag ägnade faktiskt gårdagkvällen åt ett litet musik(medie)spektakel som brukar sändas i SVT varje år vid den här tiden ungefär.
Vad kan de ha varit tro? (Ja, lite otippat kanske me tanke på vad för musik som brukar strömma ur mina högtalare osv. men iaf!)

När vi fått avnjuta (eeh) bidrag nummer två fick jag damp.. ungefär. För visst fan lät ju refrängen ruskigt lik en annan låt!? Jovisst, inte vidare ovanligt eller unikt med låtar som påminner om varandra kanske.. men jag ville iaf komma på vad låten hettemså jag kunde få lyssna på den, för den var ju så jävla bekant! Efter lite googlande och desperat samtal till musikkunniga (nästa gång ringer jag fan någon annan!) pappa för att hå hjälp hade jag kommit noll och ingenstans närmare svaret på min fråga. Lagom irriterande.. otroligt irriterande.. VANSINNIGT JÄVLA IRRITERANDE!!

Efter ytterligare lite hjälp hade jag dock tillslut fått en Youtube-länk att klicka på..

Lyssna på låten, är inte refrängen galet lik en gammal goding?




Visst?




Inte går de väl att inte hålla med?

tillslut kunde jag iaf somna gott inatt.. (och drömde att jag blev vän med Marcus Birro på FB - eeh, varför? Drömtydare? Någon?)

Inga kommentarer: