fredag 10 december 2010

Dag 08 – Ett ögonblick

Ett ögonblick.

Svårt att välja ut ett ögonblick ju! Ska jag välja något speciellt, något romantiskt, något läskigt, något jag minns väldigt väl? Åh, beslutsångest.

Men jag tror det får bli såhär..

Detta är ett ögonblick jag upplevt flera gånger, och i princip kan uppleva när jag vill, om jag bara vill.
Det finns ett ställe, en plats, där jag kan sätta mej och bara njuta av stunden på ett sätt jag inte kan göra någon annan stans. Platsen är rofylld och oerhört vacker. Tyvärr blir man ju emellanåt hemmablind och glömmer hur fint man har det i sin närmaste omgivning. Jag är, och har alltid varit, en nattmänniska och en utav de bästa stunderna som finns är att sitta på bryggan som tillhör den tomt där jag vuxit upp. Bryggan tillhör det stora fina gula huset i Mälarhöjden har på något sätt en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Att sitta på bryggan och njuta av utsikten och tystnaden, gärna en ljummen sensommarkväll, är ett utav de bästa ögonblicken som finns.

Inga kommentarer: