fredag 10 december 2010

Dag 07 – Min bästa vän

Min bästa vän.

På ett sätt är det jättesvårt att utse en favorit och min bästa vän bland mina vänner, för alla är så otroligt bra på många sätt. Men samtidigt så är de inte alls svårt att välja ut den som faktiskt har en extra stor plats i mitt hjärta.


Vi har hunnit med att vara sambos i Gubbängen.
Vi har stått brede varandra och skrikit (och gråtit?) av lycka över att se våra älskade pojkbands-idoler (3T).
Vi har varit i Göteborg och sett Metallica tillsammans.
Vi har varit förälskade i samma kille..(flera gånger).
Vi har spytt galla tillsammans över personer vi ogillar.
Vi har delat (och delar) många hemligheter.
Vi har haft förhållanden samtidigt (med två killar som även dem var bästa vänner).
Vi har varit toastmadames tillsammans på ett bröllop.
Vi har varit i London och sett Disturbed tillsammans.
Vi har paddlat kajak tillsammans vilket gjorde oss ovänner för ett kort tag (några timmar eller så).
Vi har gått på samma gymnasium.
Vi har träffat otaliga killar (och tjejer) tillsammans som vi träffat på internet.
Vi har sprungit hem sista biten från tunnelbanan i Mälarhöjden för att hinna hoppa i vattnet och bada i vågorna av Prins Carl Philip.. många gånger!
Vi har smygrökt tillsammans.
Vi har firat midsommar tillsammans.
Vi har bott i samma hus, i två omgångar.
Vi har festat tillsammans.. otaliga gånger!
Vi har gjort mycke saker tillsammans, och mer kommer vi att göra!
Vi har känt varandra i drygt 17 (sjutton!) år och har således vuxit upp tillsammans. Givetvis har vi, som alla förhållanden, haft våra toppar och dalar. Vi har bråkat, surat och tjafsat om allt och ingenting. Både viktiga och oviktiga saker. Men vi har alltid blivit sams igen och hittat tillbaka till varandra vilket jag är oerhört tacksam över. Vi har skrattat, haft roligt, busat och upplevt en stor del av livet tillsammans.

M - min älskade älskade Malin! Du är min bästa vän och de hoppas jag att du kommer att fortsätta vara länge, länge, lääänge till!



1 kommentar:

m|in sa...

Åhhh va du e bäst! Sitter här med tårarna i ögonen.. shit vad vi har gjort saker.... Vilka minnen vi har! Helt sjukt... ÄLSKAR DIG!!!