tisdag 7 december 2010

Dag 05 – Vad är kärlek?

Vad är kärlek?

Vilken enkel fråga att besvara.. kortfattat. Eller?
Givetvis hyser jag en viss sorts kärlek till min familj och mina vänner. Men det är inte den sortens känslor jag kommer att tänka på när jag ser ordet kärlek. Den känslan jag tänker på är den pirrande, härliga, underbara, sköna känslan jag bara känt för ett fåtal personer. En positiv känsla.. så länge den är besvarad förstås. Senaste gången den där känslan infann sej för mej var den inte besvarad vidare länge (om den ens nånsin var det?). Jag skulle nog mer beskriva det som en tillfällig förälskelse, vilket i min bok inte alls är samma sak som kärlek.

Sist jag va kär och lycklig samtidigt var faktiskt i världens bästa ex. Bättre känsla finns ju inte!

Jag har dock klarat mej väldigt bra utan den sortens kärlek sedan det tog slut mellan oss, men ibland saknar jag den den oerhört. Ibland önskar jag att jag vore kär, men i samma sekund vet jag att den tanken är livsfarlig med tanke på att jag har rätt lätt för att bli förälskad. Att bli kär i kärleken är inget att rekommendera. De kan verkligen blir så jäkla fel.

Men hur kan man inte längta efter att va kär emellanåt?

Så fort jag vaknar finns han där i mina tankar, jag kommer på mej själv med att tänka på honom på jobbet, jag drömmer om honom, jag tänker på honom när jag släckt alla lampor och ligger i sängen för att sova. När jag tänker på honom blir jag glad, jag ler, jag mår bra och det pirrar till i magen. Jag ser fram emot att snart få träffa honom igen. Jag saknar honom så fort vi skiljts åt och jag längtar efter att få träffa honom igen. Snart! Träffa honom och få höra hans röst, titta in i hans fina ögon och bara vara i hans närhet. Han gör mej glad, men jag blir ännu gladare av att få göra honom glad. Lycka. Han är en viktig del av mitt liv och han skulle lämna ett stort stort tomrum efter sej om han försvann. Jag vill inte att han ska försvinna. Bara tanken gör mej förtvivlad. Jag vill aldrig att han ska försvinna. Och jag vill att han ska känna samma sak för mej. Det ska alltid vara vi två. Vi två mot världen. Min bästa vän.

Kärlek? Jo, den beskrivningen är kärlek för mej!

Kanske finns personen i min närhet..