torsdag 9 december 2010

Dag 06 – Min dag

Min dag.

(Eftersom jag inte skrev igår, får dagens inlägg bli om gårdagen.)

Började med att halvt försova mej. Vaknade i tid, men somnade om.. som vanligt. Hade tänkt göra mej i ordning lite extra men det hans inte riktigt med. Så, iväg till jobbet. Tack vare den försenade bussen kom jag till jobbet bara nån minut innan jag skulle börja så frukosten jag köpte på vägen fick läggas in i kylskåpet i väntan på att bli uppäten lite senare. Till kl 14 närmare bestämt. Då va jag hungrig kan jag lova. Frukost kl 14 alltså, och så en lunch på det klockan 15.30. Ha ha.
Efter lunchen gick jag och min finfina chef iväg och köpte snacks och lite bubbel på Systembolaget. Klockan 17 anlände extrainkallad personal, från en annan butik, som skulle ställa upp och hjälpa oss under kvällen, så att vi alla kunde gå ut och käka och festa tillsammans. Nio brudar skulle alltså göra sej i ordning samtidigt på jobbet (på 45 min). De blev trångt på de två toaletterna kan jag lova. Ett glas bubbel hann vi med innan vi var tvungna att bege oss mot tunnelbanan. En oöppnad flaska bubbel fick dessutom följa med som färdkost. Härlig fjortis-stämning på väg in till stan med mycket skratt.

Kvällen började på Oxid på Birger Jarlsgatan. Mycke trevligt ställe! Dit ska jag gå igen (om jag inte blev svartlistad igår?). Herregud vad sjutton brudar kan låta mycket och högt! Men skoj hade vi, riktigt skoj!
När klockan började närma sej 12 tänkte vi gå vidare. Men det gick väl sådär skulle man kunna säga. Vi hade redan på Oxid blivit inbjudna till både Collage och Laroy. Men när vi väl kom till Laroy va vi inte lika välkomna längre. Folk ledsnade och åkte hem, men några av oss va inte riktigt redo att ge upp ännu. Jag och en utav tjejerna skulle gå vidare och ta en öl, men det visade sej att min kära kollega inte hade så vidare bra lokalsinne efter ett par glas vin. Ha ha. Därför tog jag över och bestämde att vi skulle ge Anchor ett försök. Men precis som jag anade så kom fröken (inte jag såklart, utan min kollega) inte in för att hon va för full. Där gav jag upp och åkte hem. Tror alkoholen slog till på väg hem för jäklar va trött jag blev och full va jag när jag kom hem.

Jäkla skönt att vara ledig idag vill jag lova..

Förresten, man blir väldigt ärlig på fyllan va? Fyra personer sa vid olika tillfällen igår kväll att de va sååå roligt att jag och A kommit till jobbet och var deras chefer. Kul att höra, såklart, så jag somnade nog med ett lite större leende än vanligt på läpparna igår när jag kom hem.. 

Inga kommentarer: