torsdag 27 augusti 2009

VA FAN ÄR DE FÖR FEL PÅ FOLK!?

Allvarligt talat! Jag vet inte om jag ska.. skratta? Gråta? Slå sönder något?
Jag är både irriterad, arg, ledsen och förbannad!

För två veckor sedan blev jag av med min favorittröja (såklart!) i tvättstugan här. Självklart blev jag skitförbannad och irriterad och satte upp en lapp och bad vänligt att personen skulle lämna tillbaka den i tvättstugan igen. Vilket givetvis inte skedde.

Igår när jag kom hem från Stockholm och kollade igenom min post möttes jag av detta.

Öppnad post!
I kuverten låg breven kvar, men bonuscheckarna var bortrivna!
Irriterande? Ja! Inte fan bryr jag mej väl om en bonuscheck på 50:-(?) på H&M eller en från Hemköp på 100:-(?).. men de är obehagligt att någon gått igenom min post.
MIN POST FÖRIHELVETE!
!

Möttes även av lappar uppsatta på tvättstugedörren igår när jag kom hem där det varnades om tvättstuge-stölder senaste tiden! Och vi uppmanas att inte lämna vår tvätt oövervakad. Kul! Bara å ta med sej en bok ner nästa gång man ska tvätta då och sitta där som nån jäkla väktare?

Hur som helst, tänkte de va dax att även jag hörde av mej och meddelade detta till Studentbostäderna där jag bor. Dock sa mej min intuition att jag "för skojs skull" kanske borde titta efter om min cykel stod kvar på gården, där jag lämnade den fastlåst sist.
Var precis ute och tittade.
Va tror ni?
Stod cykeln kvar?

Givetvis inte!

10 kommentarer:

m|in sa...

Men vad är det för folk som bor där?! Hur fan kan man bete sej sådär å sno saker?!

Men posten? Måste vara brevbäraren, eller?!

Huuuuuuuu! Man blir ju mörkrädd... Massa stora kramar till STACKARS dig!!!

Hanni sa...

Jaa, alltså. Man undrar ju! :/
Kanske är de brevbäraren, kanske inte. Lär jag ju aldrig få reda på. Bläh :/

Tack sötsaken! PUSS!

Anonym sa...

Men herregud, vad bor du på för ställe!?!
tycker du ska ringa till postkontoret och berätta att din post var öppnad och bonusen borta. Är väl ingen annan än brevbäraren som hanterar din post?
Ja jösses säger jag, tur man bor i Sthlm ;)
/Frida

K. sa...

Men vad fan är det som pågår?! Jösses..

Therese sa...

Vilka idioter det finns!

Ett tips är att sätta upp ett eget hänglås i tvättstugan, går visserligen att knipsa av men lite jobbigare blir det ju för tjuven!

Fått tillbaka cykeln?

Puss

Hanni sa...

Ingen cykel har dykt upp, vilket jag inte räknat med heller såklart.
Posten är jag övertygad om att de är "de där" grannarna som snott, men de bor inte kvar i huset längre nu så de ska förhoppningsvis bli lite lugn och ro här nu!

Krävs mer än såhär för att få mej å vilja flytta tillbaka hem till Stockholm igen! ;)

Anonym sa...

Såklart man norpar checkarna.
Norpar själv trisslotter o sånt som kommer.

m|in sa...

Men du skrev "HEM till Stockholm" :)

Hanni sa...

Malin: bra noterat där! ;)

Anonym: Hemska människa!

Anonym sa...

på tal om cykel så slängde jag min snodda cykel idag.
Fick punka, får gå ut och ta en ny nån dag, men idag regnar det så låter bli just nu.

Tjipp tjipp.