måndag 5 januari 2009

UT ME 2oo8, IN ME 2oo9!

Hmm, snart är det dax att åka hem till Göteborg igen. De har vart väldigt mysigt att vara hemma i Stockholm igen.. men jag står fast vid det jag skrev här sist, även fast jag till skillnad mot då inte alls är skitförbannad eller på uruselt humör idag. Jag minns och vet varför jag flyttade här ifrån, jag va less på en massa saker och ville komma till ett nytt ställe.. och det kunde inte blivit mycket bättre än det blev i Göteborg. Därför längtar jag tillbaka hem nu, för saker å ting har inte förändrats här uppe, allt är precis som när jag flyttade, och det betyder att jag vill här ifrån igen.. rätt enkelt.

Dessutom har hösten bjudit på en del små överraskningar. Både positiva och negativa..

Årets mest underbara nyfunna vänner är självklart J och I. Hur skulle jag klara mej utan er i Götet?

Åtets största misslyckande måste väl ändå anses som S. På gott och ont..

Årets härligaste utekväll måste nog vara avskedsfesten jag hade på Kelly's innan jag flyttade. Vilken underbar kväll!

Årets skräll-besök i Göteborg är utan tvekan M som kom ner och hälsade på. De är sällan jag skrattar så mycket som när jag umgås med honom! Jag hoppas att han kommer och hälsar på snart igen!

Årets mest besökta bar är utan tvekan Rockbaren i Gbg och Kelly's i Sthlm. (Har jag ens vart någon annan stans än på Rockbaren sen jag flyttade ner?)

Årets bästa musikupplevelse.. är riktigt svår. Dropkick Murphy's i Dublin, Dropkick Murphys på Annexet eller Danko Jones på Tyrol får nog dela på den lilla utmärkelsen. Fast West Coast Riot och Metaltown var såklart en upplevelse det med..

Årets alkohol-upptäckt blev rödvin! Marzemino! Mmmm.. (Får tacka S för det.)

Årets roligaste 24 timmar borde nog vara Bandit-kryssningen i april. Åh va jag längtar tillbaka (och ååh va jag önskar att jag hade gjort vissa saker annorlunda).

Årets största ånger som jag i princip varje vecka funderar och grämer mej över är utan tvekan den snygge hantverkaren på jobbet. Varför tog jag inte tag i det där? Damnit!

Årets mest puckade(/bästa) köp. Att lägga ut 3ooo:- på en sån sak som jag gjorde i höstas va kanske inte mitt klokaste beslut hittills här i livet. Men men, nu är de gjort, och jag tror inte att jag kommer att ångra mej en sekund!

Årets mest bitta konstaterande är att de inte är vidare skoj ekonomiskt att plugga. FU CSN!

Årets bonus blir extrajobbet jag fått på Jack & Jones efter min praktik. Världens goaste tjejer och ett riktigt skoj jobb!

Årets bästa klipp - min lugg!

Årets sötaste unge - A's lilla V.

Årets mest tjatiga människa får bli jag själv. Jag kan tjata ihjäl en jäkla gråsten..

Årets tråkigaste förlust av vän får faktiskt bli mitt kära ex. Saknar honom nå enormt emellanåt!

Listan skulle kunna kompletteras med den hel del saker till, men så här får den se ut så länge.. kanske kompletteras den lite senare..

Nåväl, Gott nytt år!

Inga kommentarer: