måndag 26 januari 2009

..OCH GLÄDJEN FORTSÄTTER!

Vad ska jag säga? Jag måste ju ha de sötaste och mest underbara vänner som finns!

Efter en helg me lite sviktande humör kom J på besök igår för att vi skulle ta en promenad tillsammans.. och vad kommer hon hit med? Jo, en fin ros och en tablettask me ett mycke fint budskap på! Jag blev glad!

Sen fortsatte glädjen idag.. har för första gången i år varit på gymmet, och de kändes sååå skönt! Hoppas att motivationen kommer på köpet nu efter första besöket. Skulle va riktigt gött!
När jag väl kom hem och tittade igenom min post upptäckte jag att mammas kuvert met mitt nya sim-kort kommit! Jippie - mobil igen! Men dock fans det ett annat kuvert som gjorde mej lite mer nyfiken. Inte varje dag man får brev med sin adress skriven med handstil numera!
I brevet låg det en CD-skiva med texten "A & A" på.. och jag visste förstås precis vad det handlade om.. men efter jag tittat på innehållet på skivan var det bekräftat - i augusi ska jag på bröllop!
Jag blev så himla glad att jag glömde bort sim-kortet för en stund.. i me kortet och.. "SILENCE, I KILL YOU!", "SILENCE, I KILL YOU!", "SILENCE..".. började läsa igenom smsen jag hade fått under min mobil-fria helg.. de näst sista va från T: "De gick inte riktigt till som vi hade tänkt oss, men vad gör det när världens finaste pojke är här? Han föddes i morse kl 10.23, 4 v för tidigt.." ...
"..öööh? What? Vem fan va smset ifrån? Söta T? Men alltså, pojke? Vadå..? WHAT? EN POJKE!? REDAN? Åååååh!" De tog nån en stund innan poletten trillade ner och jag var tvungen att läsa smset från början igen!
Underbara söta T och P har äntligen blivit föräldrar! Kastade mej på mobilen och ringde T, stackarn måste ju undrat va för en mupp jag va som inte svarat eller hört av mej på flera dagar!? Haha, som tur va hade hon haft fullt upp att tänka på annat (mycke märkligt) de senaste dagarna och inte riktigt tänkt så mycke på det.
Nu har jag iaf sett bild på den lille blonde sötnöten, och jag är redan nu övertygad om att han kommer bli en brudmagnet a la-Björn Gustafsson me guldlockar när han blir stor! Tant Johanna ska minsann lära lillpojken att dricka öl sen! hihi..

Efter jag pratat klart med T och fått klart för mej att de mådde bra alla tre ringde jag min fina M. Va tvungen att berätta för henne om detta härliga nyheterna.. men samtidigt konstaterade jag att mina vänner börjar växa ifrån mej, jisses! A och E blev mammor redan förra åter, M & G har köpt lägenhet ihop, T har nu blivit mamma, och A & A ska gifta sej? Hallå? HALLÅ!? Känns både skoj och skrämmande.. och helt plötsligt känner jag mej ensam på nåt sätt. Men, så är de ju inte egentligen, för jag är omgiven av helt underbara vänner som jag vet aldrig kommer att glömma bort mej, oavsett bröllopp, barn eller nya fina lägenheter!

Kärlek!

1 kommentar:

m|in sa...

You´re damn right!