söndag 18 januari 2009

EN MYSKO HELG

Helt allvarligt talat tror jag snart att min kära vän I, och även jag själv, kommer att bli orolig över min hälsa snart me tanke på de senaste helgerna. "Jaha, hon festar ju för mycke den dåren!" tänker ni kanske, men icke! Tvärt om.. var har hänt med partypinglan som alltid är öl-sugen?
Igår var jag med om en mycke besynnerlig händelse (eller brist på händelse?). Jag och tre vänner satt hemma hos mej och spelade spel och drack öl. Tidigare på dagen hade festsuget verkligen infunnit sig och jag var riktigt taggad inför kvällen! När kvällen dock infann sej och ett par öl hade slunkit ner var suget som bortblåst igen. Dock lyckades söta (och tålmodiga med tanke på senaste tidens bangande från min sida ) I övertala mej om en liten sväng till Rockbaren, trots allt, och jag följde tillslut lydigt med. Jag tänkte att väl där kanske jag hittar mej själv igen, men inte det heller! En helt surrealistisk känsla att gå till baren och där höra sig själv säga "fixa nån god alkoholfri drink, tack!". Alkoholfri? ALKOHOLFRI? Wtf? Nåja, antingen såg jag väl söt och trevlig ut eller så vart han så jäkla chockad den (dock inte Den) söta bartendern för betala för den fick jag iaf inte!
Att dessutom få se Rockbaren en lördagkväll ur nyktra ögon var en rätt sorglig historia faktiskt, kunde inte riktigt förstå vad med de stället jag gillar så mycket i vanliga (onyktra) fall. Men de har väl sin charm med sjabb, skabb och riktigt bra musik? Hehe.

Nåja, helgen har även tillbringats på jobbet, där jag trivs bättre och bättre för varje gång. Så glad att jag har det!

I veckan är de även dax (i senaste laget) att ge sej ut på paraktik-jagar-plats. Phew!

Så får vi väl se hurvida uppsatserna utvecklar sig under veckan med, kanske är de dax för ett uppföljningsmöte? Hehe.
Jag återkommer!

2 kommentarer:

m|in sa...

Haha! Då vet du hur jag hade de på Rockbaren då... ;)

Praktik, inte i sthlm längre? :S

Hanni sa...

Haha, jaa jag vet väl de nu! ;)

Mjae, blir inte i Sthlm nu, körde ihop sej lite me lägenhet, så de kanske blir i höst istället så kan jag bo hemma i Årsta!! :D