söndag 21 mars 2010

LITE SMÅBITTER SÅDÄR.. MEN SAMTIDIGT SÅ GLAD!

Jag vet inte riktigt om jag kastar sten i glashus när jag skriver detta. Funderar på det emellanåt.. men är osäker på hur jag faktiskt själv är. Och jag blir mer än gärna tillrättavisad och upplyst om de är så att jag är lika dålig själv.

If so.. Please, shoot me!

Men, till sak då. Jag blir så less. Så jävla less!
Va är de för fel på en del människor? Va är de för gen de inte har i sitt DNA som gör att de inte kan vara glada åt andra människors framgång och glädje?
Tänk efter själv. Finns de folk i din bekantskapskrets som aldrig riktigt säger grattis eller glädjs för din skull eller åt din framgång? Eller ännu värre, folk som säger grattis och glädjs, men som du märker inte menar det. Fy! Vidrigt!

Nu menar jag inte att mina nära och kära ska ha stenkoll på mitt liv, vad jag gör, vad som händer, eller mina intressen för att kunna glädja sig å mina vägnar när något skoj händer (utan att jag själv visat min glädje dessutom). Nej!
Men jag blir riktigt jävla skitförbannad när någon t.ex. frågar hur de gått för mig på en tenta och jag svarar att de gick bra och att jag är riktigt glad över resultatet.
En människa som då svarar med "Jaha.." eller "Okej.." kan DRA nån dit pepparn växer, för fan!
Va är de för en vän?

De som känner mej kan omöjligt ha missat att jag är Bajare, eller?
Och de värmer sååå i mitt hjärta att somliga personer i min omgivning, trots att de är totalt jävla ointresserade av både Hammarby och bandy, tänkte tanken på att säga "Grattis!" eller ens nämna de efterlängtade SM-guld Bajen tog idag. Jag är glad, och de är glada för min skull! De är ju så vänner ska vara - glada för vännens skull trots att de själva inte bryr sej ett skit!


Tänktvärt: Svider de i dina ögon, när de går bra för mej, kan du lika gärna säga upp bekantskapen med mej på en gång!


Med detta inte menat att jag är skitsur på alla som inte grattade "mej" till Bajens bandy-guld idag. Men de ska jag väl egentligen inte behöva påpeka här heller. En sån osmickrande egenskap är knappast en tillfällighet..

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag förstår precis vad du menar darling!

Har ett fint exempel. Min chef grattar mig för mitt körkort, då säger Mr P, men ja då? Det e ju synd om mej som inte har nåt!

"DU SKA VARA GLAD FÖR MIG IDAG, DET ÄR MIN JÄVLA DAG!"

suck..

Hanni sa...

Ååååh!!
EXAKT just så man INTE ska säga ju! Idoter! :/
Skönt att du förstår iaf! Och jag är glad för din skull! ;)
PUSS!