lördag 19 december 2009

TORSDAG-FREDAG

JAG LEVER!!

Jaha? Skulle jag inte göra de då kan man ju undra? Jovisst. Men med tanke på gårdagens aktiviteter så fanns ju chansen att jag inte skulle överleva.(Återkommer till de snart.)

Torsdag alltså. Trevlig middag, som tyvärr inte blir av så ofta längre (buh!), med mina tjejor (minus K) hos fantastiska J. Ute på landet (som J såklart inte håller med om, ha ha). Jättetrevligt, och vin förtjänade vi eftersom vi spenderat hela dagen i skolan och sen gått på.. JULLOV!
Stannade kvar på landet över natten med tanke på fredagens aktivitet också.

Fredag alltså. Fina J hade tidigare i veckan fått gör sej att jag skulle få rida. RIDA! Jaha? Herregud! Inte suttit på en häst på 20 år. Därav min nervositet. Och med tanke på att jag (efter lite velande) sa ja till hennes förslag, kan man ju undra om jag har dödslängtan också?
Men J lugnade mej och sa att Bamse va en mycke lat häst av tjockare modell, så jag tänkte att vi nog skulle komma riktigt bra överrens jag och Bamse och lugnade ner mej lite.
SKOJ var de faktiskt! Och som sagt, jag överlevde.. ridningen. Men såhär i efterhand kan man ju konstatera att de inte är supersmart av en pälsallergiker att tillbringa ett par timmar i och omkring ett stall. Men jag överlevde den lilla allergichocken som kom sen också. Jag är en tuff tjej! He he.

Nåja, precis vaknat (efter en morgon med vidriga mardrömmar, wtf!?) och idag har jag en härlig träningsverk och ska spendera dagen hemma innan jag beger mej iväg till Liseberg för att dricka lite glögg och julmysa me mina fina tjejor igen!

Härliga (förbannade jobblösa) lördag!

Inga kommentarer: