onsdag 15 april 2009

KÖPT FÖR EN KLADDKAKA?

Låter det bekant? De som läser här och har känt mej ett litet tag har sett denna rubrik förr.
Min blogg-karriär började faktiskt för över 8 år sedan, då i form av en dagbok på Lunarstorm(!). I ett av mina inlägg där (minns de som om de vore igår - hö hö) började jag inlägget med just denna rubrik, "köpt för en kladdkaka". Hela inlägget handlade om min dåvarande stora kärlek, D.
Om jag gnällt och tom spytt galla över Stolpskottet för att jag emellanåt tycker att han är en jäkla idiot, så skulle man väl knna säga att han framstår som en liten gullig svärmorsdröm i jämförelse med D. Haha. Jag vet inte riktigt hur många av mina tonårsår och hur många timmar av gråtande jag ägnade åt D, men alldeles för många var det iaf! Ung och oförståndig (hoppas jag, vad ska jag annars skylla på?) fattade jag inte hur elak han var. Men (jag har sagt de förr) jag är själv lika medveten som andra om att jag är en otroligt (dum)snäll människa och oftast glömmer och förlåter alldeles för snabbt. Om de är bra eller dåligt vet jag inte, men de resulterar iaf i att jag (envisas?) med att vilja vara vän med mina ex. (Hmm)

Trots..
D: du skulle inte ha dumpat mig.
J: Haha, skulle jag inte dumpat dej?
J: Har ett svagt minne att de va svärmorsdrömmen himself som dumpade mej via sms!
D: det var ju smartfritt!
..så ser jag fram emot att spendera ett par dagar, fömodligen konstant salongsberuad, med honom i sommar! Bättre konsertsällskap är svårt att hitta, faktiskt! Och de fanns ju en anledning till att jag föll för honom där för snart 10 år sen, han är ju trots allt jävligt skoj att umgås med!

3 kommentarer:

Lena sa...

Haha, helt sjukt att jag kommer ihåg det där inlägget =)

Lena sa...

Yeees, jag lyckades =)

Hanni sa...

Hahaha! Va duktig du är min vän! ;)

Javisst, de måste ju vara typ.. 8 år sen? Om inte 9 tom kanske? Jisses!

Men bättre kladdkaka-makare får man ju faktiskt leta efter.. inte konstigt kan älskade(älskar!) dem! :P