onsdag 15 april 2009

DRÖMMAR

Varför inte drömma sej bort lite ibland? Ägnat halva kvällen åt att kolla på lediga, och potentiella, butikslokaler till mitt framtidsprojekt. Har inga som helst problem att se hur en trist och tom lokal skulle kunna förvandlas till min drömbutik. Och de härliga är ju att de en dag dessutom ska bli verklighet, så enbart drömmar är de ju inte.. Men de är en liten bit kvar dit än!

Går dessutom finfint att drömma sej bort om helt andra saker med. Som vanligt ligger dock mina tankar och förväntningar ljusår före verkligheten, men vafan! Nån gång ska väl även jag lyckas med att cynka hjärna och hjärta igen och bli kär i rätt person. För klart saknar jag det emellanåt, känslan av att va kär och lycklig. Jag hade 5 (till största delen) underbara år tillsammans med världens bästa ex och såhär i efterhand är de väldigt lätt att bara minnas allting som då va så jäkla bra och skippa de mindre roliga delarna i vårt förhållande, men de trivs jag med. Han har sin lilla speciella plats i mitt hjärta och den kommer att vara hans ett bra tag framöver. Fina, mysiga minnen iaf..
Men, jag är definitivt inte bitter. Jag trivs otroligt bra som de är nu också. Singel och fri!
Allt har sin tid, är de inte så de så fint heter?

Nåja, drömmar, drömmar, drömmar..

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är svårt att få hjärnan och hjärtat att vilja samma sak. Och även om de är cynkade är det ju inte säkert att det funkar för det. Men nån gång, förr eller senare, så tror och HOPPAS jag att det blir rätt :)
/LL
PS. Har mycket å göra, ska försöka svara på mailet ikväll!