onsdag 10 mars 2010

EN UNDERBAR DAG!

Den här dagen har vart en utav de bästa på.. jag vet inte huuur länge!
Egentligen har väl ingenting superspeciellt hänt (bortsett från M's prestation då).. men jag mår ändå så förbannat bra och är nöjd med dagen!

Senaste veckan har jag haft en enorm tentaångest. Och vad har jag gjort då? Pluggat? Icke! Jag har bättrat på min ångest med att inte plugga. Bra jobbat där Johanna! Kursen (personalhantering) har varit sjukt intressant.. men fasen så knepig med alla lagar och regler.. med "undantag", "om möjligt" och "tolkningar". GAH!
Men, så igår kväll kom min söta J (frugan!) hit för att plugga lite (och för att ha närmare till skolan, hehe). Även fast jag inte hade läst på någe vidare mycket (men iaf lyssnat på lektionerna) så vart jag rätt förvånad över hur bra en hel del satt. Ångesten började sakta tyna bort och jag kände att de här med tentan kanske inte skulle bli helt jävla omöjligt iaf..

Imorse kl 10.40 va tentan över för min del. Och de känns.. helt okej!
Vad som känns ännu bättre är dock den STORA lättnaden över att sista (SISTA!) tentan är skriven!
Fast.. vänta nu!
Sista tentan?
SISTA TENTAN!? De är ju helt sjukt va tiden gått fort.
Nu har jag bara ett stort ex-arbete kvar och sen är jag klar med skolan för denna gång. PANIK!
Sen då?
Va händer sen?
Va ska de bli av mej?
Äsch! De är ett senare problem.. just idag är jag bara sjukt nöjd med att tentan är avklarad!

Efter tentan begav finaste J och jag mej till stan och tog en härlig lång-fika! Riktigt mysigt med tanke på hur lite vi umgåtts på senare tid.. Och skönt att ett litet frågetecken reddes ut (även fast jag hade på känn hur läget låg till).

Bästaste J! Jag ska inte försvinna nånstans och du kommer minsann alltid ha en väldigt speciell plats i mitt fack för betydelsefulla vänner! ♥

Innan vi begav oss från skolan och lämnade tentan bakom oss fick jag dock en riktig glädjande överraskning! Eller, den va ju väntad på ett sätt.. iaf inom en snar framtid, men jag visste såklart inte riktigt att den skulle ske just nu!
Frågan var när, inte om..
"KÖRKORT - CHECK" stod de på älskade M's FB! Jag blev sååå himla glad. Inte för att de påverkar mej vidare mycke just nu (men Roadtrip sen? Ohyes!), men blev så glad för att jag visste (eller kunde tänka mej) hur glad M va där uppe i huvudstaden!
Dessutom började vi genast prata om att de va dax att komma ner och hälsa på snart.. och de skulle göra mej glad!! (Se till att fixa de nu tjejor!)

Efter fika-dejten begav jag mej, som planerat, till gymmet. Vet inte vad som hände där under förmiddagen.. men jag hade samlat på mej en jäkla massa energi som va tvungen att komma ut på någe sätt. Och de va en riktigt stolt Johanna som lämnade gymmet! GRYMT!

Tog en liten promenad hem och rasade ihop i en hög i soffan.
LÄTTAD. NÖJD. STOLT. GLAD!

Kan verkligen inte påstå att jag supportat mitt kära Bajen någe vidare under den tid jag bott här nere i Göteborg.. men klart har jag koll på läget. Skulle kvällen kunna bli ännu bättre? Skulle Bajen verkligen kunna bli klara för SM-final (Here we go again.. )?
Efter drygt två timmar och en härlig 7-2-seger var det ett faktum.
Bajen kunde verkligen bli klara för SM-final, i år igen!
(Ännu ett SM-silver till samlingen? Återstår att se nästa söndag!)

Nånstans där mitt under matchen fick jag dessutom ett samtal.. med ännu ett glädjande besked!
Under valborgshelgen får jag FINBESÖK! Glad, glad, GLAD!!
Finaste S kommer ner och förhoppningsvis(!!) kommer även söta L med. En liten reunion igen! I like it a lot..

Inga världsnyheter som hänt kanske.. men alla dessa saker har verkligen gjort att jag kan somna med ett stort jävla leende på läpparna ikväll! Och de känns UNDERBART!

Idag är jag kär.. i livet!

Inga kommentarer: